Tufft Schema

Det blev en lång dag igår började med att kliva upp kl fyra och dra till gruvjobbet där det borrades och dracks kaffe.
Efter jobbet tog jag en nap sen var det bara att dundra upp till Harrys där gälka warriors huserade för aftonen och bjöd på partaj för allt och alla, själv gled jag runt med en kopp kaffe i näven och hejade på folk.

Det hela var en mycket lyckad kväll, jag kände mig först lite tveksam till att spela. Två killar som kallade sig för läderlapparna spelade för en entusiastisk publik med klassisk svensk trubadur musik a Creedens och Eagles. Men det är inte sånt som jag spelar, i vilket fall så visade sig läderlapparna vara två riktigt hyggliga killar från Gävle. De hjälpte mig och Anton Joensu som också spelade med att plugga in våra gitarrer och ställa in ljud till rätt nivåer.

Det gick bra att spela och jag fick mycket possitiv respons från alla möjliga sorters människor som var på plats och drack öl, Mitt försök på Sly stones Everyday people vart något nervöst och taffligt. Men som en gubbe från Luleå som var där med sin fru sa till mig. - Var inte nervös, Bob Marley var aldrig nervös han var hög.... ha ha

Efter vi lirat så Djade Tysken och Cribbler, det bjöds på vansinigt svängig musik. Min favorit var Michael Jackson klassikern Dont stop till you get enuff. Det var bra tryck på det lilla dansgolvet och jag hade för fullt upp med att ge high fives och göra svettiga dansmoves för att kolla på klockan. Helt plötsligt var den 2 vilket betyder att den egentligen var 3 eftersom det var vårdagjämning i natt. Det betydde att jag skulle börja jobbet om 2 timmar.

Kände mig ändå i relativt bra form så jag skjutsade lite folk, bytte kläder och satte mig och tog en kopp kaffe och en macka i en sorts supe/frukost tappning. Då rullar efterfest crewet in och börjar skramla. Ja det var inte så mycket att göra mer än att hänga ut och se glad ut så det var det jag gjorde. Vi resonerade om att packa in hela gänget  på 8 pers i bilen och fortsätta partajet på 815 meters nivån vilket som tur var det aldrig blev någon verklighet av.

Ja ja vidare till vitåfors industriområde, bytte om, drack ännu mer kaffe och mötte upp med kollegorna som var förvånade över att jag var så tidigt på plats. Ja flitets lampa lyser kan man väl lungt säga. När man hamnar i det där övertrötta zombie tillståndet går det ändå ganska bra att jobba vilket jag gjorde dock med ett väldigt mosigt huvud.

Nu ska jag sooooova som ett litet barn... och det till tonerna av Marvin Gaye och Eric Sermon
Just like muuusic! Vad gör man inte för lite sweeet music missar en natts sömn t.om

Natt natt

//Apan//

Kommentarer
Postat av: AK

Blir det dubbelt nu igen..?? Skummt med komentarerna hära...vem vet.



Svettjanne värre, sounds like you got caught in some kind of "slip stream" ...It could be dangerous..!!! Dont forget to relaxe, sleep good nd treat your soul...



Peace bro!

2009-03-29 @ 20:48:00
Postat av: FarSan

Så ska det låta, starkt jobbat käre son!

2009-03-30 @ 09:19:43
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Sanna

och Laponia gav störst respons i trubadurhörnan. Hoppas du hörde hur vi ylade med i refrängen. =)

2009-03-30 @ 15:21:47
URL: http://sannapedagogen.blogspot.com
Postat av: AK

PuuuuU...Man blir ju svettig bara av läsningen...men vad gör man,,,ibland är det fullt upp helt enkelt!



Peace bro!

2009-03-30 @ 21:36:18
Postat av: FarSan

Det blir sådär när ni är multiscilled. Åkte du inge snowboard mellan kruvan och scenen? Själv har jag nyss avslutat tvätt på tre aggregat samt torkning på två, det kräver också split vision för emellan pågående tvätt har jag lagat mat och städat my flat flat. Nu ska jag bara klara av att blogga och äta samtidigt. Bon nuit!

2009-03-30 @ 22:31:12
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Stina

Låter galet! Förstår om du blir lätt radiostyrd på skön musik, sömnbrist och en stor dos kaffe.

2009-03-31 @ 11:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0