Apan lanserar ett nytt ordspråk

Jag hörde någon säga så här på jobbet idag "Life is a bitch and then you die" Det betyder på svenska att "livet är en tik sen dör du" Verkar konstigt skulle livet vara en flickhund full av djävulskap och sen dör man. Måste finnas fler perspektiv på detta

Jag vill kontra med mitt eget smidda ordspråk
"Livet är en kissekatt sen klappar du den" På engelska blir det ännu bättre "Life is a pussy cat and then you pet it".. Jag lanserar ordspråket här och nu och hoppas att det kommer sprida sig till allmängods bland människorna i världen..
Feel free att slänga in det i er vokabulär där ute...
 
Jag tror även att "Livet är en kissekatt sen klappar du den" skulle göra sig bra på en sån där virkad vägg prydnad som pensionärer brukar ha på väggen, där det brukar stå något om kaffetårar och älska, glömma och förlåta. Det här kan bli hur stort som helst.. 

Hund eller katt det är frågan...

//Apan//

Kommentarer
Postat av: AK

"Lif´s a bitch then ya die"



Hahahaha.. ..Jag tror inte att någon anser att livet är en flickhund...:) Jag säger inte att du tolkat det hela fel...



Ordet BITCH kan ju faktiskt tolkas på många olika sätt. Men i det här fallet tror jag myntaren utav uttrycket mera anspelar på dom nedlåtande/vulgära orden satkärring/slyna än Tik.



Jag vet att du är svag för kisskatter men att dra in dom oskyldiga djuren i denna hårda fras som beskriver livets plågor. Fyy fido!



Livet kan kännas som en fin gåva och även en stor plåga mellan varven...



Men det var ju en rätt chic livssyns tolkning du komponerat ihop. Det ska du ha creds för!



Peace out people, dogs nd kittens out there...!!





2009-07-04 @ 17:01:37
Postat av: FarSan

I dag gjorde jag en remarkabel upptäckt; gårdskattan har minst tre små pussy kittens, afro style. Det betyder att dessa småttingar har förhållandevis stora öron och dessutom onödigt långa ben. Men det är ju ganska likt de tvåbenta kittens som också har långa ben, dock ej stora öron, fast förhållandevis stora ansamlingar av mjölkkörtlar.



Livet vore nog "En afrocat och sen så klappar du den".



Nu ska jag inte sväva ut i fantasier, en EU-nomerad katt kan funka det med, det har det gjort för mig i 10 år nu.



Mjau! //FarSan//

2009-07-09 @ 22:13:58
Postat av: pava

Eller Life's a bitch, fuck it..

2009-07-09 @ 22:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0