Mina vänner heter konstiga saker..

I likhet med rapgruppen Wu tang clan från Staten Island New York är Gälka warriors ett grupp människor med otroligt många smeknamn... Där Wu tang har Rakewon the chef och Old dirty bastard har vi Monkey Grillz och Grismaster Stiven.
Många av mina kompisars telefonböcker ser ut som uppsättnigen till en barnteater. Låt oss ta en närmare titt på några av de här smeknamnen och hur de blev till...


Markus Lemke: Tysken, Tyskland. Ja han är trots allt halvtysk något som ses som otroligt exotiskt uppe på de här breddgraderna. Att kalla en 26 årig snubbe som bor i Gällivare för Tyskland är roligt. Det betyder att hela Bundes republiken bor på barnhemsvägen 4 och gillar att gå och bada på Onsdagar och Fredagar


Markus Pittja: Maxibit, Mackan P, MCP, Big Mac. Inte så märkligt att kalla honom för Mackan P men Maxibit är något knepigare. I Usa finns det en rappare som heter Xibit han brukade lägga verser om att dricka sprit med rapgruppen Alkoholiks, de har leverat klassiker som "Only when im drunk". Nuförtiden är han programledare i Mtvs motsvarighet till trafikmagasinet, Pimp my ride. Men maxibit är varken överdrivet glad i sprit eller har en grym bil. Hans Skoda pickis är rätt grym iofs. Jag tror att han kan ha hittat på det här namnet själv för att höja sin street cred. Men det låter bra så vi kör på det


Jenny Dagbro: Benny. Att en av de få tjejerna som orkar med att hänga med våran apflock går under samma namn som en 53 årig bilmekaniker är kul. Men hon är i fint sällskap med Benny med håret som är en Gällivare legendar och Benny Andersson som har turnerat runt världen i platåskor, sålt en miljard skivor och köpt hela jävla Mariatorget. Benny Dagbro Gran kan sträcka på sig och borsta av sin lila dreadlocks.


Johan Airijoki: Apan, Ap-arne, Blapan. Jag har med åren blivit synonym med det ludna djuret som mest hänger runt och äter blad hela dagarna, Michael Jackson hade en som hette Bubbels han kunde röka cigarr och åka rullskridskor. Jag röker inte men åker gärna skejtboard. Under min karriär som lärarvikarie brukade några ungar kalla mig för Apmannen. Jag som tycker att det är viktigt att visa respekt för sin lärare föredrar Herr Apa. Har man som jag ett ap-index på plus 13 centimeter i armspännvidd så får man allt heta apan. Man får ju inte välja sitt smeknamn det blir en tilldelat.


Fredrik Tegebro: Tegis, Tengil, Vesslan, Tenga.
Under snowboard sm i Idre 2003 så förbannade sig den två meter långa snowboard tränaren Stommen över att han hade blivit omkörd och av med sin kvalplats i boardercross av som han sa
- Den där lilla jävla vesslan! Tegis är en snabb kompakt liten man som är en jävel på att boarder crossa. Mycket vansinne hände den helgen några av ledorden var. Hundspannskälke, Axel ur led, Öl, Slagsmål, Kung Karl Gustav, Sm silver, Tommy svär på Tv, Lastpall i köket, Natt bacon stekning, Ulrika och hennes Mamma. Backsspeglar. Efter den helgen Blev Tegis Vesslan med hela Gälka Warriors


Jonas Poovi, Pookie, Slangen. Pookie låter ju otroligt gulligt som en japansk seriefigur kanske. Ullig liten sak med stora ögon och han är ju rätt göllig Pookie.


David Larson, Magic Dave.
Som ett basket proffs eller en trollkarl. Ett nickname som inger respekt och höga förväntnigar. Man förväntar sig nästan att han ska levitera fram i skinnbyxor mitt i en rök och lasershow med två vita tigrar vid sin sida. Riktigt så dramatisk är inte hans uppenbarelse men han hänger mkt med en tibetansk terrier som heter Gandalf, han och Dave har likadana frisyrer det får duga.


Stefan Älgamo, Stiven, Gris master stiven.
Ja det här är nästan inget smeknamn, han heter så gott som Stiven nu mera, om några år kommer prästen säga tager du Stiven till att älska i nöd och lust till någon icke ännu fastställd lady friend. Det kommer antagligen stå Stiven på hans gravsten också... ta i trä.


Andreas Karlsson, Flaket, AK.
Andreas blev Flaket när han satte i sig ett flak starköl på 24 timmar. De sista burkarna klämmde han i sig på efterfestens morgontimmarna medans Toski nafsade i sig lite statoil stulen skinka. Det var en blöt kväll. I Canada går han under nicket AK eller som man säger på bro.. Äj Kääj. Jag tror att AK är en förkortning för delstaten Alaska också där AK har släktingar passande nog

Bubblare....
Christoffer, Cribbler. Fint nickname låter som något sorts skaldjur, tänk dig några smörslungade cribblor mmmm
Andre Larsson, Dre. Lite Som hip hop doktorn dr dre
Jonas, Projektor Jonas, Pro Jo. Jätte konstigt smeknam. Undra om det finns några fler dudes med elektronik öknamn typ Skanner Johnny, Fax Stefan, Hemma bio Kajsa. Förklaringen är att han brukar hänga upp sin projektor och projicera film på väggarna när vi har Gälka Warriors fester

Det finns många många fler det här var bara ett ax-plock. Jag hade kunnat göra en hel artikelserie i ämnet. Ni som inte blivit omnämda behöver inte ta illa upp, men nu har jag skrivkramp i tangent tassarna...

och jag kallas
//Apan//

Kommentarer
Postat av: AK

Ja vilket fint gäng och vilka nick´s...

Keep it up sis n bro´s...



PEACE! /AK

2009-03-01 @ 19:53:44
Postat av: AK

One hell of a crew.... Keep it up sis nd bro´s...



Peace! /AK

2009-03-01 @ 19:56:06
Postat av: stiven

Kärt barn har många namn!



har alltid velat bli kallad dimman men tyvärr smeknamn väljer man inte själv.



peace bro´s

2009-03-02 @ 15:21:03
URL: http://lifeofthecookiefox.blogg.se/
Postat av: pava

Jag tycker om david´s första smeknamn "balle" såsom "balle longdrifter" och "balle highflyer" + att han hade en gratis öppningsreplik hos alla damer med det smeknamnet!

2009-03-05 @ 11:41:22
Postat av: Apan

Finns många fina... Poovi har fått ett nytt nick som jag tror kommer slå igenom på bred front... Sallad... Så här kan det funka.. "Ska vi dra till sallad och käka lite tofuglass!?"

2009-03-09 @ 00:08:26
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Sallad

Har både vanilj- och chokladsmakerna hemma. Bara att slå mig en signal så tar jag fram glassen.

2009-03-16 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0