Vilken vacker musik...



Aj aj aj det gör ont i mitt aphjärta när Bon Iver ylar loss sina vackra melodier. De verkar befinna sig i någon skön liten bohem lägenhet med tända ljus i Montmartre Paris..... Där har ju jag, farsan och Karin också varit i Montmatre alltså. Ett litet mont ett berg alltså med vacker utsikt över Paris påminner en del om svenska södermalm

Men änywaj vilken fantastisk musik, det bara lyser av good vibrations från publik och band. I den lilla lägenheten hade jag gärna suttit och läppjat ett glas rödvin iförd en svart polotröja med min nevrotiska franska flickvänn i luggfrysyr...

Nä nu tror jag att jag måste hänga upp min hängmatta och tända några ljus...

A revoir!

//Apan//

Kommentarer
Postat av: FarSan

Jag instämmer, vacker musik, akustisk också=ännu vackrare i mina konservativa öron. Hur hittar du alla dessa pärlor?

2008-12-08 @ 21:18:37
Postat av: Lemke

Mitt tyska technoöra hör ljuv musik, Bon Iver och deras lustiga kamrater till publik har nått stort på gång.



För övrigt är det så att mannen som spelar gitarr och sjunger heter Justin Vernon och nament "Bon Iver" som bandet heter kommer från franskans "Bon Hiver" som betyder bra vinter, ganska passande så här när snön faller utanför residensen på andra sidan.

2008-12-08 @ 21:52:24
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: FarSan

Det var då mycket som du vet Musjö Markus! Men inte var det väl något Techno i den låten? Visst fan vet vi att Hiver kan betyda vinter, jag går ju i franskakursen just nu. Har du någon idé om vad Justin Vernon kan betyda: Just in Vernon, kanske?

2008-12-09 @ 04:48:32
Postat av: Lemke

Jag kan mycket om musik min käre Goran och inte bara techno då....kan mer berätta att denne Justin bröt för några år sedan upp med sitt Indierock band pga av ett brustet hjärta och begav sig ut i de stora skogarna runt Wisconsin och högg ved och skrev just låtarna som blev skivan "For Emma, Forever Ago" som låten i video klippet "Skinny Love" kommer från.

2008-12-09 @ 10:43:12
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Apan

Tysken du är vårat musikaliska orakel... Jag tackar för infon bock bug..

2008-12-09 @ 21:51:22
URL: http://tyskaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0