Jag vill också dansa i rymden...!



Vilken fantastisk låt och vilken fantastisk video.. När jag kom upp ur gruvan i dag och steppade in i omklädningsrummet spelades den här låten av en slump på radio. Jag blev så glad så jag tog några spontana danssteg ned för korridoren i min gruvarbetar outfitt..

Men vad möts jag av lite längre ned vid klädskåpen... Jo en naken, tjock, blöt gruvarbetare som står och torkar sig i röven med en handduk och allt detta till tonerna av Earth wind and fire´s lyxiga disco funk. Det var en kontrast som heter duga måste jag säga.

Började skratta för att livet är så konstigt och kul ibland...

När började vi skicka ut radiovågor i rymden och runt omkring oss, 40 talet kanske? Den här disco pärlan kom någon gång på 70 talet. Den borde ha hunnit ganska långt vid det här laget, den kanske rent av har lämnat vårt solsystem..

Med dem orden har jag bara en sak till att säga... Lets groove tonight!

//Apan//

Kommentarer
Postat av: nickis

kan förstå din skrattattack... vilken syn för gudarna, fick du inte kollegan upp på dansgolvet endast iförd en handduk? att du gungade kan jag förstå minns mitt eget gung en gång till dessa rythmer.

2008-12-03 @ 21:20:52
Postat av: FarSan

Det är något speciellt med omklädningsrumsmiljöer. Jag erinrar mig olika jag har upplevt från det jag som 15-åring släntrade in lite blygt på mejeriets till dess att jag i 20+ åldernen senast besökte någon i hamnlokaler och järverk. Tjänstemän får ju inte uppleva dessa miljöer, vilket fattigt liv de lever. Ibland var det fest, dock inte dans, det är en ny approach från dig min kreative son. Starkast är dock luktminnena av svettiga strumpor med surnande mjölk från mejeriet, fy faan. Låten var i alla fall skön att lyssna på igen. Mer dansmusik i omklädningsrummen!

2008-12-03 @ 22:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0