En galen vecka på sveriges tak..


Pelikan Janne bs7 best of times..

Kom just hem från en riktigt grym vecka uppe i Björkliden. Jag, David, Ingemar, Tegis, Peter Ström mfl gled runt i formation uppe på bergen. Sol och slask åkning i rolig terräng med sköna människor blir inte mkt bättre än så.
Vi filmade in lite ripping till den nya allian filmen som fira märkets 10års jubuleum. Kommer släppas nästa höst som gratis film.
Björkliden backade upp oss med lån av skotrar stort tack till dem! Vilket gjorde det möjligt för oss att hitta en massa bra åkning i dalarna runt Låktatjoka. Det vart långa snowboarddagar, många gånger hade jag fötterna en 10 timmar i mina genomsura thirtytwo boots. Men även om boots och kläder var sura var humöret på crewet allt som oftast på topp och jag tror att vi lyckades filma in några riktigt goa snowboard moves.

I Fredags var det pelikanflyget i Riksgränsen en snowboard skid uppvisning där det även delades ut priser i olika kategorier. Peppet var på topp och hoppet var riktigt bra. Vi brände genom tunneln under järnvägen och ut för hoppet för att sedan landa i en kokande gladiator arena mitt framför hotellets after ski. Som åkare kände jag verkligen trycket och peppet från den ölmarinerade afterski publiken. Tydligen var apstilen uppskattad för jag fick pris för best style... Ni vet den stylen knogarna i backen och svankande put stjärt.. Ja den var uppskattad så jag tackade och tog emot mitt pris som bestod av lite kläder, sovsäck och en 20 dagar liftkort i Riks.

Om jag ska backa lite i tiden så var det även bbo för drygt en vecka sen. Det var en jäkligt bra bana som bojsen hade shapat ihop, otroligt kreativ och kul. Det fanns tunnlar, knepiga hopp och quarterpipes med svampträd ovanför.
Den här gången hade vi inte samma flyt med vädret som tidigare år. Det regnade och blåste om vart annat. Men vad kan man göra det är bara att shredda.
Gick inget vidare för mig den här gången jag skrotade bort mig i kvalet men sörjde inte länge för det. I finalen frågade Fille mig om jag ville ansluta till att åka tandem med han ned för banan, alltså två och två som ett tag team. Självklart ville jag det så vi lekte oss ned tillsammans, Fille gjorde ett nästan stompat försök på sitt livs första dubbla backflipp... Vilket vild skinn! man blir imponerad av grabbens åkglädje och dedikation.. Big up från apfarbror!

Start på bbo ja det är ett tunnel dropin till vänster, när såg du det senast?

Det var en uppgörelse mellan Kiruna och Gällivare i finalen och jag kan stolt säga att vi gick som segrare ur den bataljen. Det var jäkligt kul att se Gälka Warriors Ingemar Backman, Markus Pittja och Jonas Poovi i topp på prispallen.
Jag fick pris för mest efterhängsamma åkare anagligen för att jag lyckades snejka in mig i finalen. Men det är det som är det fina med bbo vill du ha en kompis att åka med i finalen så kan du ha det, det är inga fis poäng som ska jagas. Bara pur åkglädje. Vi snackade om att göra om startfältet till nästa års tävling, dela upp i tag teams där åkarna åker två och två. Kan bli riktigt fint, snowboard ska ju åkas med ens kompisar.


Ooooo bajbä..
På kvällen var det bbo banket med grillbuffe. Jag och en Andreas Karkia teamade upp som trubadurer. Vi repade 30min i hotellobbyn sen klev vi upp på scen och rev av ett gäng låtar med gitarr, munspel och sång. Responsen vi fick från publiken var fantastisk stort tack till alla som lyssnade och gav oss en massa uppmuntrande komplimanger, det värmde aphjärtat.

GW lööv

Tack till Gälka Warriors, Kiruna Krossar, Björkliden, Riksgränsen och alla pojkar och flickor med handen på hjärtat och huvudet bland molnen.. Vi ses snart igen!

//Apan//

Kommentarer
Postat av: FarSan

Man var ju där på BBO och njöt IB, McP och JP i regnig terrain och sedan Apanson on stage! Phu vilket event. Ingemar gjorde ett mystiskt trick runt en påle som jag aldrig sett tidigare. Karln bytte rotation och landade givetvis som vinnare.

2009-05-04 @ 04:22:46
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Toski

Det där lät som en fabolus week som de säger i Amerikat. Nästa år bokar jag in mig igen.



Peace!!

2009-05-04 @ 05:30:05
Postat av: Nickis

Gissa om jag skulle velat vara där..... bokar in dig som trubadur iaf den 25 juli i Avan.

2009-05-04 @ 23:05:42
Postat av: FarSan

Tidig bokning nu, men kanske du har tid den 18 mars 2010? Några Cat-låtar vid sidan av dina egna och Gnarly som jag gärna vill höra oxo... om du känner för dem? Lokal kan bli Radio Tower 13, Milky Penninsula, troligast men vem vet var gammelräfven har sin gång just då.



I juli-augusti i år är jag och Vikke på "secret spot" bland alla andra ställen där i regionen. Om du har lust att träffa Ibra och Mour och dela ut GW-merchandise (T & B) till dem så är du välkommen då. Spelningar önskas i så fall 14 och 28 augusti på Point des Almadies. Lokal rythm-section fixar Heide från Village N´Gor. Kan du engagera Jousson och Nenneh? Det vore coolt! Logi & maten fixar Tessan och något annat gage utgår inte. Deal?

2009-05-05 @ 01:19:11
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: apan

Oj jag kommer vara som Paul simon i 80 talets Afrika.. Ja det lät ju jäkligt koolt.. Får ta en funderare på den..



Fick just höra att jag blir arbetslös från och med sista Maj, kanske satsar på en gatutrubadurs karriär.. Musikant, byskojare, och korvgrillare rullar in i en zigenarvagn..

2009-05-06 @ 12:36:14
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: mikaela

ni verkar ha haft en fin vecka! grattis till tävlingen!

2009-05-16 @ 00:06:31
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0