Apa mot monster!

Ja men tjenare... Förra veckan så spelade jag in tre låtar hos min kompis David W i hans pojkrum i Hakkas som jag nu tänkte skicka ut i cyberrymden till er.. På min myspace sida har jag skrivit en kort biografi över mitt muciserande, det ser ut så här..

Började spela gitarr när jag var liten men det gick så där så jag slutade. Började igen runt 2001 när jag och Pär Isling började kalla oss för Gnarly boys och spela någon sorts bossanova punkrock musik med ostämd gitar och roland synth beats. Fick ett munspel av mamma och blåste på. Jag och Pär har spelat in tre demos och haft ett gäng spelningar och blivit bättre och bättre på att göra musik. Något vi inte hade en aning om hur man gjorde när vi började, vilket troligen var till våran fördel.

Vi har även fått hjälp av musiker som är mycket bättre en oss. Men man behöver inte vara bäst, knappt ens bra. Man måste däremot ha roligt, ta på sig dansskorna och bjuda på det man har vilket jag alltid försökt att göra.

I höstas bestämde jag mig för att kicka igång soloprojektet Apa mot monster. Sen dess har jag spelat på och i olika fylleslag, ett dop, ett fjäll disco, en skolmatsal, ett torg, ett cafe och en festival osv.. Jag bestämde mig även för att spela in ett demo med egen komponerade låtar. Har alltid gillat funken och soulen ända sen jag såg Prince sitta på en lila motorcyckel i min mammas lp samling. Så musiken jag gör är en sorts pop, folk, funk mix med norrländsk småstads glädje/ångest Stort tack till David Wäyrynen som har spelat bas, el gitarr och producerat och Olle Dyrander som knackat fram beatsen på trummorna. Jag gillar min musik om du också gör det är det fantastiskt.. Hör av dig vi lär ju dansa! 

Jag ser ju gärna att ni surfar in på www.myspace.com/apamotmonster och lyssnar på låtarna, och att de sprider sig i playlists från Dakar till Tronheim till Puket till Övre soppero.


Puss och kram
//Apan// 

Kommentarer
Postat av: Gegge

Riktigt fet låt, jag börja sjunga med i andra refrängen!

2009-07-16 @ 14:20:06
Postat av: apan

Fan vad kul då... Ja det är apboggie

2009-07-16 @ 16:07:07
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Nickis och Stumpen

vi har just avnjutit din demo och vi är mycket stolta över dig, det lät mycket bra, särskilt låt nr3. Lasse tyckte att arret var proffsigt.



Kram till dig från oss

2009-07-21 @ 00:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0