11år and up to no good..

Oj vad hände helt plötsligt var jag vuxen 27år med möjlighet att odla helskägg och köpa rusbrus i baren. Man har fått en del nya vanor genom åren en del goda en del dåliga. Nu är det lördagskväll och de flesta i min ålder blir lite fulla i fan den veckodagen. Det hela brukar oftast gå ut på att dricka öl, dansa, snacka otroligt mycket skit och eventuellt äta en pizza

När jag var 11år var ens frihet ganska begränsad, det var flera vuxna människor som var väldigt nyfikna på hur jag kom och gick och när de inte gillade vad de såg så blev det klagomål. Nuförtiden är jag fri att hitta på nästan vilket bus jag vill men jag är långt från lika kreativ nu som jag var när jag var 11år.
Men vad var det jag gjorde just for kicks när jag var en knatte..?

1 Hoppa från taket ner i en snödriva.
Så här kunde en typisk fredagskväll se ut, kom förbi mig senare så hoppar vi från taket, snorar och får snö i våra snowjoggings. Det tyckte jag var ett fint upplägg på en kväll, jag minns att jag landade med röven på ett översnöat staket en gång aj aj.

2 Rota runt i sopkorgar för att hitta pantburkar, panta dem och köpa så mycket godis som man får för 14,50. Jag betedde mig som en missbrukare i väntan på nästa fix. Beredd att göra vad som helst för att bara få köpa en till bananskid på pressbyrån i Malmberget. Kombinationen tandläkarskräck och håliga gaddar var ingen höjdare.

3 Hitta en porrtidning i en container och gömma den i en stubbe i skogen. För att sedan studera de vattenskadade sidorna med stor förundran och nyfikenhet. Att snubbla över en genomblöt aktuell rapport var som att finna den heliga gralen för en 11åring

4 Snatta. Gå in på Konsum och pilla in en en japp i tröjärmen för att sedan gå till kassan och betala 50öre för ett tuggummi till den där tanten i kassan som såg så ovetande snäll och barnkär ut. Hur man ens skulle orka riskera någon sorts problem med rättvisan för en chokladbit som är värd 10kr är mkt märkligt. Fast det var nog mest spännigen som var attraherande, att se döden i vitögat och lura rättsamhället för att sedan triumferande mumsa i sig en bit godis.

5 Snurra flaskan, ryska posten, fråga chans. Parningslekarna har med åren blivit mer raffinerade men här togs de första stapplande stegen och det var garanterat större chans till långtradare på sexans klassfest än en lördagskväll på den lokala pub/discoteket. Hånglandet var demokratiskt uppdelat mellan alla festens deltagare på den tiden.

6 Göra bus. Det kunde vara att plinga på någons dörr och sedan springa, eller smyga utanför fönster och flukta in på trötta tv tittande pappor. Att spränga ur botten på sin egna brevlåda med några seriekopplade tigerskott var ganska poänglöst men oj så spännade.

7 Klottra. Kuk var en favorit en gång skrev jag de tre bokstäverna i en meter höga bokstäver på garageporten. Ibland var jag mer inspirerad och målade långa slingarnde ormar över en hel garage vägg. När jag tapetserade det utflyttade grannhuset i övermogna rönnbär med min ärtsnätta i ett Jackson pollock inspirerat mönster vart det konstigt nog klagomål.

8 leka med elden bokstavligt talat. På våren tinade det fram en massa tort gräs som jag tyckte såg ut att brinna bra, en tändsticka sen tappade man snabbt kontrollen över situationen när elden spred sig med vinden. Då var det bara att stampa tills de nya skejt dojorna var svarta och halvsmält brännskadade. Under andra årstider kunde man gå in i garaget och kolla vad det fanns för ena intressanta flaskor där. Jag valde gärna någon med många varnings skyltar på att latja med. En mer avancerat busande kompis lärde mig att man kan göra egen napalm om man smälter frigolit i bensin, sen brann blåbärsrisen bra.


Här har jag klätt upp med bästa flugan på självaste julafton  Tomten måste haft överseende med allt ofog för jag vill minnas att jag fick några klappar.

Glöm inte bort att busa lite lagom mycket iaf..

//Apan//

 

Kommentarer
Postat av: FarSan

Ganska stolt! Men du missade flukten hos ...,

2009-02-07 @ 21:36:53
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: AK

..till vilken planet har du vaggat mig med ditt svepande tal...



Måste säga att det är vackert Johan..!! Keep it up!!



Peace! /AK

2009-02-08 @ 07:54:30
Postat av: nickis

Tror efter en dag med dig på Jokkmokks marknad att du fick tillräckligt med frihet och förmaning för att utvecklas till den du är. Den enormt social person och person vi mötte såg jag blev lite generad apropå en lördagkväll.....

2009-02-08 @ 17:21:10
Postat av: apan

He he ja man hann med en hel del bus iaf...

2009-02-11 @ 20:24:24
URL: http://tyskaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0