Hemma från Kiruna en hängmatta rikare..

Voj voj vojne vilken helg i Kiruna. Vi anlände i Fredags och då var det träning i parken. Tre stycken hopp hade de lyckats styra upp och startfältet bestod av en 80pers så där. Det var ett gäng norrmän från Tromsö, lite folk från Tärnabys snowboardline och en hel massa kirunabor. Plus jag och Pavason som stolt reppade Gälka Warriors, på plats var ju även Dave, hunden Gandalf, Jenny degbro och Galla ett bra cru ett av de bästa tänkbara.

Ja tävlingen gick ju bra måste jag säga det visade sig att man inte var så ringrostig som jag kanske trott och efter en hel del huckande och trixande i hoppen fick jag klättra näst högst upp på prispallen. Längst upp stod Björn Lindgren och på en tredjeplats fanns Thomas "Knoddas" Johansson. Jag fick en prispåse med lite blandade goodies i bla en hängmatta, en hoddie och en natt på scandic hotell någonstans i Sverige inom ett år. Kan komma väl till pass om man skulle stå i tex Gävle en torsdagsnatt utan någonstans att sova, då är det bara att rycka fram presentkortet.

I damernas och och ungdomarnas kval hoppade jag även in som speaker ett tag och ordbajsade lite. Drog lite spontana referenser till höger och vänster. Försökte komma ihåg hur El Gato skötte micken under sina glansdagar. Jag yrade något om att en av juniorerna åkte som att han var bestatt av Craig Kellys ande.... vila i frid

Kom fram till att jag har gjort det här med snowboardtävlingar ett bra tag. I början var man en liten knatte som var sjukt nervös och stod och darrade i väntan på att droppa in. Nu går man loss på micken snackar lite skit och gör några gamla beprövade snowboardhopp. Man har helt enkelt blivit en gammal räv på scenen. Redo att axla manteln från snubbar som Karlstads Göran Andersson. Skäggig är man oxå, uppe i starten är det mest babyface killar och lite tonårsfinniga rippers som aldrig hört talas om handgrävda pipes eller Jeff Brushie. Men det känns ändå som att det är bra folk som kommer bära vidare snowboard-arvet. Den här sporten brukar dra till sig de skönaste, mest kreativa och levnadsglada människorna.

På kvällen var det husfest hos Viktor Björnström och vilket höjdarkalas det blev. Jag tror att hela startlistan hade tagit sig till Viktors föräldrars hus för att dricka ljummen pilsner och skräna på.
Jag brukar tycka att det är rätt jobbigt med partytrubadurer som ska spela Creedens tills grannarna klagar, men i Lördags blev jag själv en trubadurdude jag har nog egentligen alltid velat vara en trubadurdude. Spelade den gamla Bob Marley klassikern "get up stand up" och nedervåningen brast ut i spontan allsång jävligt kul, galen känsla.. Norrmännen var ju fullast utan tvekan försök förstå vad en apad norrman säger till dig där han står och sluddrar med en flaska sprit i näven ha ha trevliga gutter var det iaf..



Resultatlista

NSD rapporterar

Nu är jag hemma i Gällivare igen, tror att grabbarna skulle kika in.... Later skaters!

//Apan//


Kommentarer
Postat av: Nickis

Skön summering utan falsk blygsamhet... stolt ska man vara när det visar sig att gammal är äldst och kan trixen. Kram

2008-11-17 @ 13:48:24
Postat av: Kärra

Nå krattis krattis!

Synd att man inte kunde vara där och smälla upp flaggan vid hoppet och stå och skrika diverse könsord i publikhavet!

2008-11-17 @ 18:44:36
Postat av: Apan

2008-11-17 @ 21:21:47
Postat av: Apan

Ja man ska inte vara odräglig på något vis... Men inte skämmas för att det går bra... När det väl gör det...



Det hade varit gött med en apradar Kärra som gastar i målområdet...!



Pice!

2008-11-17 @ 21:24:49
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hur var krogen? Jag som slocknade påväg dit.

2008-11-19 @ 00:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0