Några ord från en av tyskaapnas kontakter i Afrika..

Jag skrev ett mail till en av Dakars lokala surfhjältar Ibrahim... Han och de andra grabbarna som hängde nere i surf schaket  på stranden var ena genuint genom trevliga dudes.. Varje gång man strosade in dit hälsades man med deras Vill n gour handshake... Typ klapp smack box! Drack en kopp supersött kaffe och kollade på vågorna. Det fanns inte en antydan till någon som helst localkultur eller dålig attityd..

Jag skickade med några snowboard och surfbilder här uppifrån Riksgränsen och Unstad och här förra veckan fick jag svar. Hans engelska är väl inte så yber grym men budskapet går fram. Han hälsar till alla och vi hälsar tillbax... Hej hej Irbrahim och resten av Dakar surfcrew!

hello Joan ,i'm happy his has yours news i meet your father in secret spot he like there this a nice persoone your  are lucky after they talk about all .moor say hello i see the pitures it's very nice, i dream to see the snow one day . say hello everybody.Ibrahim

Familjen Airijoki picknickar framför afrikas västligaste udde. Där nere efter stranden bryter det fina vågor och det är där Ibrahim och resten av grabbarna hänger ut...

//Apan//

Kommentarer
Postat av: nickis

Jag blir så glad av att läsa dina fina krönikor. Trots att vi inte är nära rent geografiskt känns det nära genom att få läsa dina tankar. Kram min fine son från Nickis

2008-11-06 @ 22:31:10
Postat av: Turdan

Hej Johan! Jag tycker din blogg är fin. Och så hoppas jag att du får leka runt i snön lite. Her i england är det mest regn och allmänt mycket fula människor. kram

2008-11-08 @ 14:13:02
Postat av: FarSan

Just så var det som Ibrahima skrev. Secret spot, ja vi känner ju till den. Intygar att de är genomtrevliga killar dessa surfers.

2008-11-08 @ 15:24:46
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: stiven

yo man! jag tycker du ska fortsätta jobba på din journalistiska väg. du har ju helt klart talangen för det här. say what!?



peace

2008-11-11 @ 12:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0