Ska du ha spö..? Njaaa

Det blev en ganska blöt helg, dracks ett gäng pilsner med öl gänget. En av helgens höjdpunkter var ett möte med Lunken jag kände direkt att vi inte riktigt var på samma våglängd.

Alkohol är en sådan drog som har den fantastiska egenskapen att den tar bort all självkritik, självklart var jag tvungen och gå fram och heja på Gällivares alldeles egna bad boy. Kunde det möjligt finnas någon sorts självdistans i hans kropp? Hur resonerar han själv om sin roll som Jocke tuffing.

Så jag stövlade fram med ett stort skäggit leende och en öl i handen och sa
-Tjena lunken! Han blev direkt givmild och frågade om jag ville ha spö, det var inget som jag ville ha. Jag ville snarare prata om gamla barndomsminnen som när han kallade mig för kålhuvud på Maifs skidträning. Kanske få en inblick i hur det är att vara jocke tuffing jämt och ständigt? hur orkar man hålla den agressiva högstadie värsting flamman brinnade?

Ett kok stryk var ju inget som jag var speciellt sugen på men det känns bra att veta att han finns där om man känner sig riktigt usel någon dag och vill ha sig en rejäl avhyvling. Då hjälper Lunken dig med det säkert allt från ett litet njurslag till ett brutet näsben

Tack Lunken för att du finns!

Alla är så jävla konflikt rädda i vårt land ibland behövs det en benknäckarman!

//Apan//

Bert hade Klimpen Gällivare fick Lunken..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha ha ha, den var fanimej klockren! Han är en riktig fjant :)

2008-10-21 @ 10:09:10
Postat av: C

MInst sagt en patetisk nolla är han. En riktig sån där bullie, en kvarleva från skoltiden.

2008-10-21 @ 13:50:57
Postat av: Pava

Fan Johan har du funderat över att bli krönikör??

2008-10-21 @ 22:55:46
Postat av: Apan

Ha ha jag skrev det här delvis som en hyllning till den gamle Lunken. Det finns ju något ganska naivt och roande över att han håller så hårt i sina gamla högstadie värderingar..



Tack Pava! här på tyskaapan kommer jag alltid vara krönikör iaf

2008-10-22 @ 01:13:26
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hmm jovars, fast hans kvinnovärderingar hade fan kunnat uppgraderas en redig smula..

2008-10-22 @ 09:36:19
Postat av: stiven

hehehehe... ja det är vi mampakidz crazy shit man.

lunken glömmer man aldrig.

2008-10-22 @ 19:08:29
Postat av: Limpan

Hhahahaha!

Men för att klargöra detta;

Vilken av alla Lunken menar du? Den i min ålder, dvs 78:a eller hans lillebror?

2008-10-29 @ 15:19:29
Postat av: FarSan

Jag känner farsan-Lunken och han är en hyvens gubbe i min ålder, jobbar på LK och har kämpat med att få ordning på sina grabbar. Han har haft en hopplös uppgift.

2008-11-11 @ 14:35:57
URL: http://apanfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0