På turne genom landet med Ville Vessla

Vilken turné det blev.. lättade från Gällivare på fredag eftermiddag. Första stopp blev Jämtöavan jag, Vesslan, Maja, Stiven och Mcp slöt upp för att grilla lite godsaker dricka öl, bada bastu och doppa sig i den iskalla bottenviken.
Midnattsolen sken och det firade vi med nakenbad och god mat..
 
Grill Cruet

Vesslan hetter upp grillen. Hittade ingen tändvätska men T-röd verkar funka 

I det stora hela en succé förutom att vi nästan brände ner bastun. Mammsen och Lasse har köpt en ny kamin och det var ett sju helvettes drag i den. hela inredningen såg ut som en Salavador dali målning när vi klev in för att basta, halvsmälta shampooflaskor krokiga hinkar och kåda över hela golvet sorry mamma det var nog ingen som hade räknat med att det var så mycket sisu i den kaminen..

Stiven, eller som tysken kallar han Flottis. Göllig är han iaf

På lördag drog vi vidare till Umeå, där tog tysken emot med öppna armar och det bjöds på diverse grillade godsaker. Vi drog på fest och jag lyckades tappa bort alla mina kompisar som tur var hadde jag träffat en trevlig polska som rullade ut ett liggunderlag på sitt golv där jag fick knoppa sen bjöd hon på frukost och vi lyssnade på polsk webb radio. Jag tackade och bockade

Drog vidare för att scoopa upp Maja. Vi lämade av maja piraya i hennes stomping grounds utanför Umeå. kommer inte ihåg vad stället hette men det måste varit bullerbyn tror jag. Där fick vi det stora nöjet att göra oss bekanta med mini grisen Tobias. Vi bjöd han på ett äpple och han glufsade glatt i sig.. JAG VILL HA EN EGEN GRIS!!! Kanske Tobias kan få komma på sommarlov hos mig och tysken på andra sidan i sommar skulle vara grejt..

Jag och Maja kelar Tobias

Tobias slår på charmen

Sen rullade vi vidare till sthlm, gick smärtfritt. Nu måste jag se till att få jobba lite för pengarna ringer mellan fingrarna i den här staden. Var på indigo och drack drinkar igår väry näjs. Kajsas katt har blivit sjuk. jag erbjöd mig att göra cement skor till henne och ta henne till hamnen maffia stylee men kajsa var inte så sugen på det. Kattskrället är ju 17 år det kanske läge att hon råkar ut för en nasty olyka ja ja hon kommer nog att överleva oss alla... later skejters

Jag å Ville V rulllar söderut med tassarna i vädret

//Apan//

Kommentarer
Postat av: AK

Säger bara.. ..SMUUUDT..!! Syns snart boys...:)

2008-05-28 @ 02:49:33
Postat av: fFarSan

jag hade gärna träffat broder Sir Toby. Han har säkert en hel del gemensamma intressen med mig; äta hejdlöst och leverera på oväntade platser när alla andra hoppas på något bättre.

Jag ska kolla om jag kan hitta en minitoby i Dakar. Där riskerar inte snubben livet när han går ut bland muslimer. Ingen vill äta honom!

//FarSan//

2008-05-29 @ 02:49:36
URL: http://apanfarsan.blogg.se
Postat av: Lemke

Självklart ska Tobias komma till andra sidan på sommarlov, nästan så att jag skulle kunna lägga ut en tågbiljett åt honom.

2008-06-03 @ 12:12:23
URL: http://tyskaapan.blogg.se
Postat av: fFarSan

Varför inte Dakar då? Starta en insamling åt Tobias så han kan flyga till DKR. Marcus bjuder redan motsvarande GVE med tåg, jag DUBBLAR den insatsen!
Jag älskar piggy, levande, rå, eller tillagad på grillen. Oroa dig inte Tobias, jag skulle bara anställa dig som show pig. Sedan skulle jag skicka dig hem igen till Flurkmarkerna.

FarSan

2008-06-04 @ 02:35:27
URL: http://apanfarsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0