Apan Sumerar...

Bojakatja!

Oj det har varit mycket nu den senaste tiden, slog upp en gammal skada i axeln igen här i söndags så jag har gjort mitt bästa för att träna upp rörligheten och styrkan igen, simmar, lyfter skrot, strechar men det är det värt. Man får fråga sig hur mycket träning och slit är det värt att lägga ner för att kunna stå på snowboarden och känna sig hel i kroppen? Ja det är värt all möda i världen i min mening och nu börjar det kännas bättre ska kika förbi gymmet i dag efter jobbet.

Sen har det nya året firats in, var och käkade trerätters middag på gamla kompisen sofis nyårs partaj. Oxfile, renköttstoast, tårtbuffé det var fina grejer. Någon tände på en stor jäkla raket som fräste men aldrig lyfte. Blev en rejäl smäll när hela krutpaketet detonerade på backen. Ett gäng fulla apor i finkostymer + en handgranat = fin fescht...
Efter några snapsar tyckte jag att det var en bra ide att hålla tal, brukar bli så när det kliar i min tal tarm så jag klingade i glaset och ställde mig upp och svamlade ett tag.

Kul att svida upp sig i finkostymen även om man...


Beter sig som en grottman på nyårssupen och gnager i sig allt man kommer över


Jag har även hunnit med att jobba förmiddags vecka nere i gruvan, klockan 4 ringer klockan och jag kvittrar väl inte som en fågel direkt när jag kliver upp och slänger in morgongröten i micron. Men i morse när jag körde till jobbet höre jag en jäkligt smuud låt som påminde mig om att nu är våren på ingång och med den kärleken (brukar man säga iaf). 

Min kompis tysken är en musikalisk konnesör som gräver i backar och på webbsidor efter rareteter och det tycker jag är grymt. Har han lyckas gräva fram mongolisk dubstepp som låter jäkligt bra dessutom kommer jag aldrig förstå. Men internet är ju världens bästa biblotek och tysken är ju som sagt väldigt effektiv och tysk.

Men den här låten är inte ett dugg okomersiell eller otillgänglig men det är bra. Den kommer från musikfåran nygammal r ´n b och jag diggar verkligen när Alicia börjar väsa med sin hesa stämma om att koka varm choklad med vispgrädde till Mos def. Det är en fin låt om kärlek helt enkelt ..... löööööööv klicka här
  
//Apan//


Kommentarer
Postat av: Kärran

Din grottmännisko-min i kombination med faktumet att du sitter med en köttbit i ap-händerna är priceless ! :)

2009-01-04 @ 22:02:16
Postat av: Kärran

Din grottmännisko-min i kombination med faktumet att du sitter med en köttbit(?) i ap-händerna är priceless ! :)

2009-01-04 @ 22:03:52
Postat av: AK

Kärran: -Din grottmännisko-min i kombination med faktumet att du sitter med en köttbit i ap-händerna är priceless ! :)



AK: -DITO :)

2009-01-04 @ 23:25:04
Postat av: Apan

Ja en apa ska man inte ha i möblerade rum.... in i apburen igen!

2009-01-05 @ 17:31:12
URL: http://tyskaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0