Skattjakt och snöfall

Livet är en evig skattjakt, jag är sjukt bra på att tappa bort saker. Jag tror att det bor en gremling i garberoben som äter upp alla mina vänsterhand handskar har tre ensama vantar nu att greppa med.

Å andra sidan när jag hittar något som jag trodde var borttappat blir jag löjligt glad, hittade just min internetbank dosa mellan några böcker, verkar vara ett logiskt ställe att lägga den på. Det blev en spontan segerdans framför lap toppen.

När jag var 17år tappade jag bort min plånbok på en norsk glaciär, men jag hade tåg biljetten till hemresan Oslo- Boden.
Åt ingenting på 27 timmar jag övervägde möjliheten att börja tigga när några muntra tyska turister började plocka fram egen smörade smörgåsar. Men jag behöll min värdighet och min biafra tomma mage den gången.
Behöver nog en fångrem till allt jag äger

Det här är en elak typ hans favoritföda är handskar, nycklar och skivor

Till något helt annan Anders Martikkalla informerade mig om att det ska komma 3 decimeter snö här upp i Lappland tom Söndag. Yeeeeees!
kolla in den norska väder sajten YR.NO de har bäst koll på fjäll vädret

Den här bilden är från förra vintern på Dundret den totala mängden fallen snö den vintern var 4 meter. Det är något sånt vi vill ha igen, Markus Tjikkom bröt sina sju säsonger av otur med midjedjup puder åkning.

//Apan//

Kommentarer
Postat av: FarSan

Du är helt underbar!

2009-02-05 @ 13:22:31
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Nickis

Instämmer,vi älskar dig gossen minns också bilnyckeln....

Kommer du till Jokkmokk? eller

2009-02-05 @ 16:58:14
Postat av: Poovi

Några drabbas av snökobror å andra drabbas av gremlings. Huja

2009-02-06 @ 17:22:02
Postat av: apan

Jamen visst är jag, jag är ju helt fantastiskt mysig he he.. Ne det blir nog inget Jokkmok för mig eller kanske ska till björkis men det är minus 18 och 7 sekundmeter där i helg brrr...

2009-02-06 @ 20:30:45
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: FarSan

Här är det 20 och 12m/s samt minimum 3m swell, bästa notering hittills på sju månader. Inget bad väder men inte bad weather for surfers. Drar till St Louis istället med Råne crew. Heide flyger till Ouagadougo i Burkina Faso, inget dåligt resmål det heller om man gillar sahara damm och snålblåst. Kram!

2009-02-07 @ 01:19:14
URL: http://apanfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0