Det klösande ljudet av snowboardshredd.

Igår så packade jag Dave och Poovi våra ryggsäckar och gav oss ut på snowboardmission på en "not so secret spot" här på Dundret. Kameran var med så vi smällde av några bilder, snöförhållanderna var något knepiga efter varje landat åk så rann sockersnön bort i branterna, under oss hade vi mossa och sten. I ryggsäcken fanns en termos med te och några mackor det behövs inte mkt mer en så...

Magic Dave flyter fram i terrängen


Det är bra ripp på den där Pookie, 60kg vegan kommer rumlande ner för pillow linen


Dave har högerarmen som roder när han kryssar fram på kuddarna


Om Dave hade varit ung på 70talet så hade han kallats för trädkramare, 09 är han en trädskalare


Jag är lite små nöjd har just landat ett dropp utan vristspänne. Gick ju av när jag skulle droppa in, bara så där



Om jag bara fick göra ett enda snowbord trix resten av mitt liv skulle det vara bs air. Som tur är får jag göra vilka trick jag vill

Nu ska jag börja kocka igång lite käk här. Har bjudit in grabbarna på middag kl 17:00. Det blir wraps fyllda med kikärtsröra, ananassalsa, champingon och jordnöts blandning, Guacamole m.m

Höres då!

//Apan//


Kommentarer
Postat av: FarSan

Vilken härlig dag ni hade! Fina bilder. Jag känner hur sockersnön river i ansiktet och hur tårna domnar av kyla. Det är skönt att vara hemma i Dakar.

2009-02-03 @ 14:50:25
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Den där wrappen lät ju riktigt intressant. Bjuder du på receptet? :)

2009-02-03 @ 15:37:30
URL: http://sannapedagogen.blogspot.com
Postat av: apan

Kikärtsröra

Kikärtor

1 Grön paprika

1 Gul paprika

1 Lök

1 Vitlöks klyfta

3 burkar kikärtor

2 Veg bulliong tärningar

2 hackade morötter

en skvätt liquid smoke

honung

1 chilifrukt

salt peppar



Champingonröra

15 skivade färska chamisar

1 lök

några nävar jordnötter

stark senap

honung

en skvätt liquid smoke



Annanas-salsa



1 halv hackad annanas

3 hackade tomater

färsk koriander

1 chilifrukt

honung

salt och peppar



Till d mjuka wrapsbröd, och egengjord guacamole



låt väl smaka..

2009-02-03 @ 22:50:42
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: FarSan

Liquide Smoke, det låter hälsofarligt, vad är det? Jag tror inte jag hittar det på ICA här?

2009-02-04 @ 02:36:02
URL: http://apanfarsan.blogg.se/
Postat av: Poovi

Mycket gott var det kan jag intyga. Efteråt i backen blev det dock lite påfrästande för magen eftersom jag åt lite för mycket.

Tack för wrapsen kompis!

2009-02-04 @ 09:06:21
Postat av: Sanna

Tack tack! Ska absolut prova. Kanske får byta ut den flytande röken mot något annat... :)

2009-02-04 @ 18:25:08
URL: http://sannapedagogen.blogspot.com
Postat av: AK

Yo..!! Sounds delicious... Yummie..:) Want sum...ay..



Nice..!!

2009-02-05 @ 04:53:40
Postat av: apan

Det är smikiti smask.. Liquid smoke är bara vatten och extrakt från hickory trä rök... mkt potent mkt smak det var kocken Dave som introducerade mig till flaskan..

2009-02-05 @ 08:47:59
URL: http://tyskaapan.blogg.se/
Postat av: Nickis

Jag vill oxå smaka!!!!

2009-02-05 @ 17:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0