Mannen som dog som en Laax

Laax bjuder på blå himmel och sol ett stort stabilt högtryck har glidit in och lagt sig ovaför oss och goggels bränan börjar infinna sig rekord tidigt.

Liftkort är inget jag har lagt pengar på här i i Laax. I stället har jag fin slipat mina snejknings skills, inne på min fjärde dag av liftsmitande idag, börjar utveklas till en riktigt hal figur här nere he he. Nä men det går väl så länge det går. Det är bara att ta sig igenom första spärrarna uppe på berget är det ingen kontroll, och snålhet kan också vara en drivkraft för att ta sig fram här i livet.

Ja pipen då? Den är stor och brant och efter klockan två blir backside mjuk och slaskig.
Nedanför den finns ett hopp som jag tycker har alldeles för brant och kort uthopp. De nya snowboardåkarna "young gunzen" är inte så mycket för att trycka ifrån i uthoppen de sladdar mest å då passar väl en sån design bra. Men för oss gamla stötar som "ollar" in i tricken känns det mkt knepigt. Nä nu låter jag som en gnällig gammal gubb jävel, här kommer lite action pics från berget..

Ström cab 5            Apa sw roastbeef 3  Stefan K bs 5          Ingo bingo ollie      

Ström posar apan vill va med stefan med Jag blir bestigen av
Ströms hund Milo. Å gör en cab 5 mute

Kommentarer
Postat av: Tysken

Snejk-master monkey slår till ännu en gång, kontentan av detta inlägg är att du blivit en snålgubbe!

2008-02-15 @ 00:11:21
URL: http://tyskaapan.blogg.se
Postat av: FarSan

Snål 4 ever snål, men gubbe, nej det är fyra år dit.
Hur blir det, ska några av er köra SM? Funderar på att bilda publik.

2008-02-15 @ 08:39:18
Postat av: Nickis

vilken underbar tid, bara vitt, vitt vitt. Njut Kram

2008-02-15 @ 11:35:39
Postat av: Apan

Ja det har varit ett galet snejkande hal som en ål idag slog jag till igen.

Vilken höjdar dag i pipen vi hade idag, åkte runt i hoodie och solglasögon. Hängde ut några tweaks bilder kommer snart

Ska göra det nickis njuta.. Har det riktigt bra här nere

2008-02-15 @ 18:38:12
URL: http://www.tyskaapan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0