Den som har mest kul vinner och Tyskaapan är ute efter titeln...

Det lackar mot jul brukar folk säga och det stämmer ju. Runt julhögtiden brukar det ätas julmat öppnas klappar osv... När man bor i en liten stad som vi gör så är det också dax för det officiella "Vad gör du nuförtiden" maratonet. Ni vet när man dricker öl och går ut på krogen för att träffa sina andra hemvändande gamla kompisar och förklara just d... Vad man gör nu för tiden. Det är dax att göra ett litet bokslut och försöka definera vad fan man egentligen håller på med.. Helst i en mening som är lätt att upprepa när man gång på gång ställs inför frågan...

Är det kallprat, eller är det nyfikenhet, eller ska man försöka bräcka varandra i vad man gör med sitt liv?
Jag säger som Ingemar backman en gång sa när han blev tillfrågad om det inte är viktigt att vinna snowboardtävlingarna? - I papprerna så står det bara vem som har kommit etta, tvåa och trea men i verkligheten är det att ha roligt..
Man skulle kunna göra jämförelsen mellan Ingemars resonemang och den norske ekosofen Arne Naess teori om att satsa på livsglädje istället för levnadsstandard. Alltså skit i vad det står på papprerna eller på bankontot eller vad det nu kan vara om du har kul har du vunnit...

Word Ingemar och Arne! den som har mest kul vinner därför lägger jag nu på ett apflin, myser med en kopp glögg och försöker ha roligt. Klart det kommer gå åt helvette ibland det kommer göra ont och bli fel. Det brukar ju göra det med jämna mellanrum för mig och alla andra.. Men det får bli mitt officiella svar: Jag är mest nöjd och försöker ha roligt....
 

Åka tandem snowboard med sin buddy Toski, det är fan kul d... för mig iaf för Toski som ligger under min röv gör det ont och blev fel... så kan det också gå

Tyskaapan önskar därmed läsarna en riktigt God Jul och ett Gott nytt år, ni är alltid välkommna hit till våran boj i cyberrymden. Ta av er skorna och lägg er i en hängmatta och chilla...

//Apan//

Kommentarer
Postat av: FarSan

Dakarfilialen hör av sig till Huvudkontoret: Tyskan önskar Fröhliche W-Nachten und G N Jahr! ApanFarSan instämmer och konstaterar att jag inte förekommit i någon resultatlista senaste decenniet/detta millenniet, men ibland har jag riktigt roligt, dock inte hela tiden. Som ikväll när TAP akterseglat Vikke och lämpat av honom i Lissabon istf att ta med honom till Dakar, inte alls roligt. Ja men han kommer i morgon hoppas jag. Det blev en lärorik första interkonti för honom....

2008-12-20 @ 01:53:10
Postat av: Sanna

Jag undviker vad-gör-du-nu-för-tiden-maraton genom att sticka från orten lagom till gamla vänner och klasspolare kommer och sedan smita tillbaka när de ger sig av så där i början av januari. Det är smidigt.



God Jul och Gott Nytt År på er!

2008-12-20 @ 11:07:03
URL: http://sannapedagogen.blogspot.com
Postat av: AK

Vackert skrivet babapan!

Ja absolut, nog är man rätt nöjd ändå trots motvinden som piskat en längre tid nu.



"Arbetslös och utan tjej" Peace! /AK:D



2008-12-20 @ 11:49:01
Postat av: apan

Ja men man vill ju gärna träffa sina gamla bekanta men det kan ju bli lite tröttsamt med att upprepa klyshan om å om igen... Tror att jag ska tok ljuga iår...Jag ärastronaut nuförtiden åker mest runt i cirklar i en sån där g-kraftskapsel hela dagarna...



Ja det blir motvind ibland men det verkar som att det mesta rinner av från AK det är som att hälla vatten på en gås!



God jul på er

2008-12-20 @ 15:22:37
URL: http://tyskaapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0